5 months! - Reisverslag uit Silves, Portugal van Manou Rooij - WaarBenJij.nu 5 months! - Reisverslag uit Silves, Portugal van Manou Rooij - WaarBenJij.nu

5 months!

Blijf op de hoogte en volg Manou

26 September 2013 | Portugal, Silves

Hallooooooooo...

Hihii oehhh alweer bijna 5 maandjes, 1oktober precies!
Nog steeds alles zn gangetje. super!

Wel een kl***te maand gehad! dat deze maand maar gauw over is, want ik zou bijna zeggen dat ik vervloekt ben hahah..

Vorige week ging in Zenith uit zijn paddock halen om te rijden, ik had hem opgezadeld op de wasplaats staan. Liep even mijn appartement in en toen ik terug kwam lag hij op de grond. ik heb hem meteen alles afgedaan en ben ermee de rijbak ingelopen, het eerst wat hij deed was liggen en rollen.. duidelijk een teken van koliek (verstopping van de darmen, wat gevaarlijk en in uiterste gevallen dodelijk kan zijn). Het werd erger erger en erger. meteen de dierenarts gebeld. Tegen de tijd dat de dierenarts er was was het echt heel erg geworden, ik moest hem echt vooruit slepen, en hij hing echt op mij, ik moest zijn hoofd omhoog houden want anders liet hij zich gewoon vallen.. En geloof me, het valt niet mee om een 700kg paard op de been te houden..de dierenarts had wat onderzoeken gedaan en een slang via zijn neus naar binnen gebracht om te kijken wat er uit zijn maag zou komen. Gelukkig was deze leeg en zag deze er goed uit.. Wel mesten zenith gewoon, dus een verstopping was het niet echt.. Voor de dierenarts was het vrij snel duidelijk dat het gaskoliek was.. (teveel gas in de darmen) hij mocht dus absoluut niet rollen want dit is erg gevaarlijk, als er spanning op komt..
Hij wilde niks anders als liggen en rollen en alle energie was weg!
Hij mocht wel liggen maar niet rollen, dus elke keer als hij wilde rollen heb ik ervoor moeten zorgen dat hij wel bleef liggen maar niet ging rollen.. ik heb zo best lang verschillende keren met hem op de grond gelegen.. Dit heeft me nog het meest pijn gedaan, het leek alsof zich het hele gedoe met Pioen 1,5 jaar terug zich herhaalde.. daar lag ik weer op de grond met mijn paard in mijn armen.. Op een gegeven moment dachten we eigenlijk allemaal dat ik hem aan het verliezen was..
Hij werd alleen maar slechter, de dierenarts had hem sterke medicijnen gegeven en moest er eigenlijk 4 tot 6 uur goed op doen en pijnloos.. na 1 uur dat de dierenarts weg was begon het weer erger te worden en waren we weer terug bij af.. dus we waren de hoop langzaam aan het verliezen.. Hij heeft erg veel pijn gehad.. de dierenarts is daarna weer terug geweest omdat het dus niet hielp maar juist erger werd,, ze wist het echt niet meer en wilde hem naar de kliniek hebben in Lisbon.. wat 3,5 uur rijden is met een paard die er slecht aan toe is en alleen maar wil liggen en rollen,, niet zo handig dus... ze had hem nogmaals medicatie gegeven en is er bij gebleven tot we zeker wisten dat het niet meer erger werd maar juist wat beter...
Ik ben de hele nacht bij hem geweest en gelukkig uiteindelijk begon het de goede kant op te gaan en is hij langzaam aan beter en beter geworden!

Dat scheelde niet veel of ik was mijn jochie kwijt geweest! dat wil ik echt nooit meer!!
Gelukkig is hij nu weer zo goed als de oude..

Ook super leuk om daniqueje en steintje hier even gezien te hebben hihi! was erg leuk!\

Nu niet zoveel te zeggen, we zijn alles hier regenklaar aan het maken dus ga maar weer even snel helpen!

daaggg xx

  • 26 September 2013 - 19:53

    Janneke:

    Hee Manou,

    He Babah dat was even schrikken zeg !
    Vooral als je dan de gedachte van Pioen terug krijgt,
    Gelukkig dat alles weer goed gaat!

    Hopelijk kun je een keertje skype als we bij Weij zijn!

    Groetjes & een knuffel voor Zenith!

  • 28 September 2013 - 14:15

    Oma,r:

    Hoi Manou,
    t'is nou wel welletjes, hoop dat je alles weer onder controle hebt.
    Wens je uiteraard weer het allerbeste, hou je taai!!!
    Groetjes,ook aan je kennissen en vrienden die ik toendertijd ontmoet heb.
    Liefs oma.

  • 09 Oktober 2013 - 05:10

    Stef:

    Hej Zussie,
    Ben blij dat t weer beter gaat met m.
    Veel plezier nu met die oudjes daar!
    Ik kom snel n keer langs daar;).

    Greetz Je Grote Broer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Silves

Manou

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 35496

Voorgaande reizen:

01 Mei 2013 - 01 Januari 2023

Live your life !

22 April 2012 - 08 Juli 2012

Portugal '12.. CountryRidingCenter

Landen bezocht: